Flörtkulor är vi allihopa!

Hej igen.
Det var ett bra tag sedan sist. Jag har känt att det inte funnits mycket att skriva eller så, men nu är bloggen igång igen. Hoppas att jag inte tappat allt för många läsare. Ni hittar nog tillbaka hit.
Idag var det skola, men det är jag säker på att ni inte bryr er så mycket om.
Men en kul grej jag bara måste berätta!
Dagens ungdomar ( jag medräknad, ta det lugnt) är verkligen flörtkulor. Jag satt och pluggade spanska och stötte på ordet " infinitiv ". Hjärnsläpp fick jag så jag skickade iväg ett sms till några av mina kontakter.
" Vad är infinitiv? "
Svaren var otroligt underhållande. En del av svaren:
" Kommer inte ihåg "
" Låter bekant med lyssnade inte på lektionerna "
" Jag känner igen det! "
" Sök på google "
" Va? "
" Det har med svenska att göra va? "
" Jag tror det är framtiden "
Till sist frågade jag min mamma ( att jag inte kom på det innan ) och hon sa att det är verbets grundform. Är det verkligen sant att ingen visste var det var? Illa, illa. Ajah, nu vet ni!
Nu ska jag återgå till pluggandet. Pussen!

Kommentarer
Postat av: Johan

haha jag tog kommer inte ihåg och sök på google :D<3<

2010-02-18 @ 20:17:52
Postat av: b'

Hahahah! roliga svar! Jag visste inte heller... "/ <3 <3

2010-02-19 @ 14:26:04
Postat av: Dogge

Vet vad grundform är men visste inte att infintiv var ett annat ord för det:P

2010-02-20 @ 15:02:04
Postat av: Dogge

Futuro är framtiden HaHa

2010-02-20 @ 15:04:55

Gör din röst hörd

Namn:
Kommer du ofta hit?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt är viktig:

Trackback